Monday, July 28, 2008

Tak berjaya mengepos manggis...

Alahai..., nampaknya tiada rezeki untuk Madi. Semuanya dugaan. Kita hanya merancang, Tuhan yang menentukan. Aku pilih manggis yang belum masak sangat lagi. Kalau orang pangsenam cakap 'darah ikan'. Aku sebenarnya tak tau sangat prosedur mengepos bungkusan ke oversea. Officer tu cakap, selalunya buah-buahan tak lepas kat sana. Kita boleh hantar, tetapi bila sampai kat sana, buah tu akan ditahan dll. Pulak tu masa menimbang tu, ada Kak Pah. Dia pun bagitau la tentang penghantaran barangan ke oversea. So, nanti mu balik Malaysia dan kena pada musim manggis, sila lah datang ke Pangsenam. Mari kita panjat n makan puas2. Buat masa sekarang, tengok gambar je lah madi ye... hehehe
Ni la manggis yang telah dibungkus. Hajat nak pos ke madi. Mekzue yang bungkus dan tulis.
Bila tak boleh pos, bukak je la kasi orang makan.
Aku kira ada 35 biji. 20 biji kasi Kak Pah dan 15 biji lagi di'jerung' oleh geng2 sini. hehehe...
Kad raya pun ada sekali. Takpe lah, kad raya ni pos lain kali. Sorry la Madi, tak dapat mengepos. hehehe

6 comments:

Mc Zue said...

semangat aku membungkus.. tetapi semangat jugak d6 yang membukanya sebab tak dapat di pos... hehehe.. tgk gambar jer la ya d..

madier said...

aduhai....sedih aku tgk manggis tu...dah lah sedih tak leh makan...sedih gak sebab mengenangkan susah payah kawan2 yg try mengepos...dnan dan mczue yg tukang bungkus....apa2pun terima kasih lah...ada rezeki nanti,aku g pangsenam,pjt manggis makan atas pokok......

ngapelah korang tak tanya dulu kak pah tu...hehehe...

kak Pah tu sape?

Eja said...

aku tmpg sian kay ko D... so sbg membantu, aku tlg mkn kn buah manggis tu dr membazir gtu jer kan...

Eja said...

*pembetulan catatan kt atas tu..bkn kay tp kat..hehhehe

pangs6 said...

kak pah tu lec akaun. Ala... yang ambik master uum tapi lambat sikit. Mungkin batch kamal kot. Yang pakai tudung labuh, pakai spek, putih2, sopan santun tu... takkan tak ingat?

madier said...

oooo...ingat2..

eja..makan ler...hehee