Wednesday, July 23, 2008

Durian berpangsa enam



Inilah durian yang berpangsenam enam. Mengikut cerita, nama kampung pangsenam diberi berdasarkan penemuan durian yang berpangsa enam. Selalunya, durian akan berpangsa lima sahaja. Keenam-enam pangsa ini, penuh dengan isi durian.

7 comments:

Mata Hati said...

kita memang la selalu makan tapi sebenarnya durian ni pangsa enam ke lima?

madier said...

ooo..gitu citernya....ingatkan ada 6 pang kat kg ko..hahaha..kalau 5,panggil panglima....

pangsenam said...

selalunya durian ada 5 je pangsa. Kalau ada enam pun, isi takde di pangsa yang ke enam.

jankaulu said...

jadi rumah pangsa tu ada kaitan dengan struktur pangsa-pangsa la kan 6...

aida said...

lar hai...sy mmg suka sgt ngan buah-buahan ni..maaf yerkk, cibuk je nk nyampuk...

aida said...

opss lupa...tqvm erkk sbb sudi tolong terima tempahan tompoyak tu...

pangsenam said...

jangkaulu

bukan setakat rumah pangsa, sepang pun ada kaitan dengan struktur pangsa2 ni hehehehe

aida

welcome.
Takpe, anda dialu2kan disini. Ni semua member2 kita je. Semua kita kenal.

tempoyak tu harga biasa tetapi selalunya kuantitinya akan lebih. Kalau 4kilo maybe dapat 4 kilo lebih.