Thursday, November 6, 2008

Sambal Belacan Mencepu...


Inilah rupanya sambal belacan buah mencepu. Cara nak buatnya sama je dengan sambal belacan yang lain cuma yang ni sambal tu digaulkan dengan buah mencepu. Makan dengan nasik memang sedap!!!

5 comments:

Mc Zue said...

aku dah pernah makan buah mencepu ni.. thanks d6

jankaulu said...

banyak rupanya makanan2 yg aku belum jamah kat alam nusantara ni ya...

Masa kat Bali ari tu ya allah pelbagai jenis makanan. Takut aku nak baham, tak biasa.

tapi sambal ni nampak menyelerakan 6. boleh antar sikit petang ni.
sambil ke Janatech tu, singgah antar ya...?

jgn bimbang aku tak buang bekas makanan tu walaupun bukan tupperware, he he he.

tak naklah jadi sombong, sekarang aku memang simpan bekas-bekas makanan plastik tu, senang nak simpan ikan (yg telah disiang) dlm peti 6...

Anonymous said...

bekas yang molek lagi kenalah simpan. kalau bagi kat org makanan, boleh bagi ngan bekas tu je... kalau dia tak pulang, tak la ralat sangat.

Eja said...

rupa cam telur ikan merah yg digaram kuniyt nk goreng jer... hehehe..tp cm best gak.Byk betul benda x penah tgk n mkn ni...

anis said...

buah aper tuh???? mcm tak pernah dengar ajer....confuse....pokok nya mcm maner?? nant citer skit yek..