Tuesday, November 11, 2008

M. Daud Kilau


Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Gambar ni adalah cover untuk album M. Daud Kilau. Ni album dulu ni, rekod piring hitam. Ada empat lagu dalam album ni rasanya. Tajuk album ni ialah Isteri Durhaka. Lupa pulak tajuk lagu yang lain. Ni antara koleksi piring hitam yang ada saya simpan (diamanahkan simpan).

Lain kan M. Daud Kilau dulu dan sekarang. Takkan tak kenal M. Daud Kilau? Yang ada berlakon dalam citer Man Laksa tu... arahan Mamat Khalid.

6 comments:

jankaulu said...

Bagus kalau ada koleksi2 begini, ia jadi harta warisan budaya yg tak ternilai...

Nan, ada tak yang Datuk Sharifah Aini yang diamanahkan?..., aku nak bilang tahi lalat asal dia, he he he.

jankaulu said...

6, tahun berapa piring hitam ini dikeluarkan? Kot-kot aku pun tak ada lagi (belum dilahirkan)...

danny said...

nanti aku cek

madier said...

"kalau org gila judi..."
"satu ringgit..2 ringgit..3ringgit..4 ringgitlah..limaaaaaaaaaaaaa..ringgit"...

best lagu tu...aku suke...

danny said...

senyumlah... senyumlah... ahai cik mek molek...

senyumlah... senyumlah... ahai cik mek molek

danny said...

ada 3 je lagu dalam album ni iaitu:
1. Isteri Durhaka
gubahan M. daud kilau dan abdul wahab b haji talib
2. Adam dan Hawa
gubahan Ramlee haji hashim/r.s shabeah
3. Kumbang Palsu
gubahan M. daud kilau

kalau tengok tulisan pada piring itam ni, tarikh dibeli ialah 17/10/1973