Tuesday, October 27, 2009

Poncit...

Assalamualaikum...

Minggu lepas hari rabu tayar kereta koi pancit kat simpang Pekan. Mula2 kat depan balai Polis Paloh Hinai tayar kereta meletup. Koi bawak je kereta sampaila lepas jambatan sungai pahang.

Tayar dah totally flat, takde angin langsung. Koi keluarkan tayar spare dan mulalah jek kereta. Dalam setengah jam selesailah sesi menukar tayar. Nasib baik tayar spare ok n ada angin. Kalo tak, tak tau la nak buat apa. Zue n the gang dah lepas ke depan. Diorg tolong carik kedai tayar kot2 koi tak dapat tukar tayar. Koi singgah gak kedai tayar tu pas selesai tukar tayar. Tokei tu kabo tayar koi ni dah takleh tampal dah. Pecah panjang sejengkal. Terima kasih pada zue n the gang.

Dalam masa tukor tayar tu ada juga lecturer lain yang nampak koi bertungkus lumus. Dia kol tanya masalah. Koi kata ok je, boleh selesai. Terima kasih pada dia (Inaliah).

Lambat gak la sampai umah hari tu. Dalam 730 malam baru sampai. Tangan melekit dengan minyak, hitam. Moralnya kat sini ialah pastikan tayar spare sentiasa molek n ada angin. Pastu, jek pastikan ada dalam kete.