Wednesday, October 21, 2009

Apa khabar orang seberang...?

Assalamualaikum...

Ni ada beberapa keping gambar yang melambangkan ketidakpuasan hati sebilangan rakyat Indonesia terhadap Malaysia. Blog ni tak berniat untuk mengapi2kan keadaan dan membuat provokasi.

Atas dasar rakyat Malaysia yang cintakan negara dan mempunyai jati diri, secara peribadi saya rasa cukup tersinggung dengan perbuatan mereka.

Jantung saya berdegup kencang bila melihat jalur gemilang dibakar. Perasaan marah meluap2 tapi saya masih boleh berfikir dengan waras dan masih boleh lagi menyiapkan carrymark dengan tenang.

Maling bermakna pencuri. Malaysia dilambangkan seperti babi. Apa yang saya boleh kata kepada mereka ialah "Visit lah Malaysia untuk berkerja".

Secara peribadi saya buat kesimpulan mengapa mereka jadi begitu adalah kerana mereka dengki kepada kita atas dasar kita lebih maju, moden dan cerdik dari mereka dalam kebanyakkan bidang.

Janganlah kita bertindak seperti mereka. Gunakanlah akal fikiran dan sentiasalah belajar untuk memajukan diri dan negara kita yang tercinta.

Ambiklah contoh kisah Nabi kita yang memberi makan kepada orang yang selalu menghina baginda. Ingatlah, Allah maha adil kepada hambaNya. Semoga Allah memberi kesedaran kepada mereka.

No comments: