Wednesday, August 26, 2009

MC...

Assalamualaikum...

Semalam MC. Duduk berehat kat rumah je. Kalau tak, kul 630 pagi dah drive ke Muadz. MC sebab gastrik. Bulan ni je dah 2 kali mc sebab masalah yang sama. Doktor cakap mungkin kat kilang gastrik tu dah luka sikit. Tu sebab rasa nyucuk2 kat ulu ati.

Tapi setakat ni pose tak tinggal la. Masih gagah untuk berpuasa. Doktor kabo, kalau muntah, memang kena la berbuka. Harap2 dapat meneruskan pose sampai habis.

Makan dah kena pantang. Neskepi n kopi harus dielakkan. Makan pedas2 dan berminyak pun dikurangkan. Nampaknya hilang dah sikit nikmat dunia. Kena kawal pemakanan... kalo tak, tahun depan tak dapat la pose habis...

Ok. Selamat berpuasa dan bertarawih semua. Semoga dapat melipat gandakan amal ibadat.

3 comments:

adek said...

Kalu nak tahan berpuasa.....cuba amalkan bersahur dengan kurma+air suam aje....jgn campur dengan mknan lain. Bila time makan perut akan keluarkan asid untuk mencerna mknan, bila ada manis kurma dlm perut maka asid tidak bertindakbalas dgn luka pada kilang gastrik tu....jadi perut pun tak pedih.....Sebenarnya inilah sunah Rasulullah S.A.W.

jankaulu said...

waktu muda ramai peminat, bila tua ramai penyakit minat, he he he.

KOYAN said...

setiap ujian tuh adalah sebagai penghapus dosa2 dahulu..dan diangkat martabat di sisi allah...syukur la allah pilih mu ...