Tuesday, August 18, 2009

Masuk 'ICU'...

Assalamualaikum...

Sejak akhir2 ni selalu balik lambat. Dekat nak maghrib baru sampai di rumah. Bila sampai, tak dan dah nok siram pokok bunga yang ada kat rumah. Kadang2 tu sempat malam je nyiram. Tu pun tak menyeluruh dan ikut sukatan siraman.
Banyak pokok yang hampir mati dan layu. Hari ahad baru2 ni sempatlah susun semula pokok bunga ni ke tempat yang terbuka supaya kadang2 ia akan dapat air hujan dan juga tempat yang mudah untuk disiram (dekat ngan paip air). Pokok kat atas ni nak mati dah.
Tengok kat atas ni... pokok nak mati dah. Atur semula kat tempat yang mudah nak siram.

Ada juga letak kat depan rumah supaya kena hujan. Nak tak nak je pokok bunga kertas tu berbunga... Semua pokok bunga sekarang masuk ICU, nak di jaga semula.