Wednesday, July 29, 2009

Tugas pertama...

Assalamualaikum...

Alhamdulillah bertemu kembali kita di alam blog. Syukur juga kerana koi masih diberi kekuatan dan ilham untuk menulis. Gambar kat bawah ni adal gambar salah satu cafe yang berada disini. Koi tak pernah lagi makan kat sini. Selalu makan kat luar je terutama kat Wawa Inn.

Tadi Ketua Jabatan panggil koi. Dia suh jadi jawatankuasa pemantauan cafe dan medan selera. Kira ambil alih tugas dia la pasni. Tugasnya nampak mudah tapi sukar sedikit. Kena buat kajiselidik tentang selera dan kepuasan hati pelajar terhadap semua cafe dan medan selera yang dijalankan oleh vendor2 yang dilantik. Minggu depan dah nak distribute 1st questionare.

Koi rasa perkara pemantauan ni adalah satu kaedah yang baik sebab pihak cafe seharusnya membekalkan makanan, minuman dan perkhidmatan yang menepati citarasa pembeli bukannya menepati citarasa mereka. Kalau kajian menunjukkan 80% pelajar nak pilih sendiri lauk masa membeli, so pihak cafe haruslah bagi kebebasan pada mereka untuk memilih. Ini tak, ada pulak pekerja yang tukang isi lauk... sibuk je. Kita nak kuah sikit, dia kasi kuah banjir!... tak puas hati la kita.

Ok. Adioss. Wassalam

6 comments:

hisyamrahman said...

tahniah ne...kerana telah mendapat kepercayaan drp ketua jabatan, sememangnya anda deboom

KOYAN said...

setuju tuh..sepatutnya iku selera yang nak bayar tuh la....

danny said...

CU: TQ gelaboh koi dpt kije nih hehehehe

Koyan: Nak contoh questionaire aku bole bagi... boleh ko buat plak kat mana2

KOYAN said...

boleh jek bagi...hang ada kaedah tertentu ka nak buat questionaire tuh...kalau ada buku ka bagi la jugak...

wawadave said...

All the best 4 the task!!

mama eta said...

selamat menjalankan tugas di tmpt baru...kie3..smuga seronok dengan kerja yang diamanahkan...syabas ( macam cikgu tulis kat buku rekod sekolah )