Friday, May 1, 2009

1 Mei 2009...

Assalamualaikum...

Selamat Hari Pekerja kepada semua pengunjung blog ini. Semoga selepas ini dapat berkerja dengan semangat baru.

Semalam, 30 April adalah hari terakhir mengisi dan menghantar Borang BE 2008 iaitu Borang Cukai Taksiran 2008. Diharap kepada semua yang layak telah mengisi dan menghantarnya. Kemudian membuat pembayaran cukai pendapatan masing2. Tunaikan tanggungjawab anda sebagai pekerja rakyat Malaysia.

Saya baru je isi borang tu last minit secara online. Bayar pun secara online. Saya memang sengaja membuatnya last minit sebab nak merasai sendiri pengalaman bagaimana rasa buat last minit. Kesimpulan yang saya dapat buat adalah tiada gangguan sepanjang proses saya mengisi borang cukai taksiran saya secara online. Tidak berlaku kesesakan. Tak sampai 30 minit, semuanya selesai. Tahniah kepada LHDN.

No comments: