Thursday, January 6, 2011

Pancit lagi...

Semalam tayar kete koi pancit lagi. Baru je kuar gate dari Uniten. Dekat simpang ke bandar Muadzam tiba2 koi dengar bunyi kuat kat belakang, tang! tang! tang! tang! tang! (sebut tang! tu dengan laju... gitulah bunyinya)

Koi berenti tepi jalan. Tengok kat tayar rupanya pancit!

Ni mende yang tertusuk tayor belakang. Koi tak tau apa dia... rasanya L enkie (dengor org sebut)

Tanggal tayor pancit tu dulu

nasib baik dekat dengan pasar borong Muadzam... dapat berteduh sambil buat kerja

Dah pasang tayar baru... jam dah dekat kul 6 petang

sumbat tayar pancit ke dalam bonet... sok nak tampal

En. Zul dan adik dia ada datang

sapelah yang 'buang' benda tu atas jalan...