Tuesday, January 20, 2009

Kereta dia vs Kereta kita...


Inilah rupa kereta dia. 1 kuasa lembu sahaja kuasanya. Kaler biru campur coklat. Kapasiti mungkin 4 - 5 orang. Kelajuannya 5km sejam. Bayaran ansuran bulanan dan insurans? Mungkin takde, petrol pun tak payah.

Kereta kita pula? Ah! tak payah cerita la. Kita sendiri tahu kereta kita macammana dan kita sendiri tahu bayaran bulanan kereta kita termasuklah belanja minyaknya.

Moralnya kat sini, bersyukurlah dengan kereta yang kita pakai sekarang. Kita mungkin tergelak apabila melihat kereta dia ni tetapi dia tak payah pening kepala nak isi minyak, bayar insuran dan bayar bulanan. Tapi dia kena bagi lembu tu makan, kalau tak, tak bergeraklah kereta dia.

1 comment:

jankaulu said...

emmm...insaf sekejap aku 6.