Thursday, December 17, 2015

Umrah 2015: Sabtu...

Pagi sabtu saya bersembahyang subuh di dataran tawaf. Aktiviti hari ini ialah ziarah luar dan buat umrah kedua.
Pagi ni saya mengenakan jubbah dan kopiah yang dibeli oleh ayah saya semasa haji.
 Lawatan pertama hari ini ialah ke kawasan jabal tsur.
Ini kawasan jabal tsur dimana ada gua disini tempat Nabi singgah bermalam semasa hijrah dari Mekah ke Madinah.
 Kemudian kami terus ke Jabal Rahmah. Disana dikatakan lokasi pertemuan antara Nabi Adam dan Hawa selepas diturunkan dari syurga oleh Allah.
Jabal Rahmah
 Kemudian kami terus ke Masjid di Jahranah untuk memakai ihram dan berniat umrah.

Masa sie

Selepas habis saie, kami berehat di bukit Marwah

Kemudian saya singgah di barber shop untuk bertahlul. Kali ni saya potong rambut guna mesin no 2. Sepuluh Riyal sahaja...

No comments: