Monday, May 23, 2011

Dapat 3 ekor kera...

Tadi balik kerja tengok perangkap takde kera. Dah 3 hari pasang kera masih belum berjaya ditangkap. Masuk rumah, bukak tv... sedang syok tengok tv sambil berehat tiba2 dengar 'degung degang' kat perangkap. Rupa2nya kera sedang berpesta memakan umpan pisang. Ada yang dah berada dalam perangkap dan ada yang masih diluar.


Hasilnya, hari ni ada 3 ekor terperangkap dalam perangkap tu. Nok ambik gambo ni punyalah payoh. Perangkap tu dah lah tinggi. Saya pakai tripod dan julang kamera tu setelah setkan timer pada kamera. Ni je yang terbaik dapat disnap.


Esok perhilitan akan datang ambik kera ni dan isi lagi umpan. Rasanya ada berbelas ekor lagi untuk ditangkap.

3 comments:

sukiman said...

kalau org berperangai kera umpannya apa?

danny said...

jadilah dia kirodotan hosiin

sukiman said...

jangan lupa gulai tu...